Ball Group

Ball Group

Mode för kvinnor

Koncernen Ball Group är aktiv inom både parti- och detaljhandeln, och har specialiserat sig på dammode i storlekar från 42 till 56 under varumärket Zizzi. 

Ball Group grundades 1988. Axcel inträdde i januari 2007 som huvudaktieägare i företaget, där en rad ledande medarbetare också ingår som aktieägare. 

Varumärket Zizzi har varit tongivande inom plusmode sedan 2000, och med över 120 butiker i Nordeuropa hör Zizzi till de snabbast växande varumärkena inom internationellt "plus size"-mode i Norden. 

Zizzi äger själva 70 butiker och erbjuder ett komplett koncept med attraktiva franchisemöjligheter, tillgång till support för försäljning och inköp, butiksaktiviteter, personalutbilding, marknadsföring, PR och mycket mer. Zizzi har dessutom utvecklat ett eget inredningskoncept för att skapa en långtidshållbar och inbjudande butiksidentitet.  

Strategi

Utveckla detalj- och online-aktiviteterna på de befintliga marknaderna i kombination med att utvidga varumärket till andra delar av Europa.  

Ball Group

Huvudkontor
Danmark
Axcels investering
01-12-2007
Axcels ägande
92%
Omsättning
400 miljoner DKK
EBITDA
7 miljoner DKK
Anställda
334
Ansvarig partner
Asbjørn Mosgaard Hyldgaard
VD
Kuno Kildetoft Mehlsen
Årsredovisning
Ladda ner

Galleri